dimarts, 18 de març del 2008

1r enigma del 3r trimestre

Bé comencem els enigmes del 3r trimestre:

PISTES:
Com que demà és el meu sant, aprofitaré l'avinentesa per dir que el que cerquem té molt a veure amb Sant Josep i els seus derivats.
La seva vida útil va ser molt curta i dividida en tres períodes. De totes maneres és la més llarga de tota la seva família.
Es troba inspirada amb les seves cosines la francesa i l'americana.
Goya en va pintar un quadre "Alegoria de ..."
I si ho voleu resoldre el sufragi censitari i el sufragi universal cal conèixer i tenir en compte.

Cal escriure el nom popular (és a dir, el nom amb què es coneix vulgar i tradicionalment) el que estem cercant.

Apa, bones vacances!!

28 comentaris:

Paulí ha dit...

Josep, diria que és l'Estatut de Baiona en temps d'ocupació francesa a la Península. Lo que té a veure amb el teu nom, és Pepe Botella!


bé tinc pressa,
Adéu

Juanola#14 ha dit...

Revolucions Burgeses

Sóc en Marc Juanola

Víctor Lahoz Tena ha dit...

Hola Josep, ja coneixo la solució de l'enigma:

El nom vulgarment és La Pepa i correspon a la constitució de Cadis del 1812.

Que vagi bé.

Víctor L.

Joana Riera ha dit...

holaa joseep
no enten gaire bé el que demanes a l'engimaa..
pero si demanes com es diu el quadre que va pintar Goya és ALEGORIA DE LES INDÚSTRIES.
vinga, que vagi bé la semana santaa, ah i gràcies per aprovarme a socials i catala :)

JOANA-

Maria Rodríguez Peiris ha dit...

Hola Josep! Primer de tot felicitar-te perquè avui és el teu sant. Aquí baix, t'escric el resultat de l'enigme:
_ Josep I Bonaparte.
Espero que hi hagi sort!
Maria Rodríguez

Marta ha dit...

El que estem buscant és...
La Pepa


Josep, moltes felicitats i que tinguis un bon dia de sant!


Marta P.

Cristina Miquel ha dit...

Hola Josep,

Jo no trobo res de res!

sembla fàcil però...pfff

Bé, crec que és en:
San José de Pignatelli

Però no és que em coincideixi amb tot...
En fi,
que passis unes bones festes.


Cristina Miquel

Cristina Miquel ha dit...

Ah!

I felicitats!=)

Cristina Miquel

Sílvia Quera ha dit...

hola! dncs no no se què és, encara que tinc una petita idea o aproximació, podria ser algun tipus de pintura etc, com romànic o així? o un moviment art etc... Bno no ho se xDDD

bnes vacanses i felecitats Josep!

Bye bye!!

Sílvia Quera

Sella ha dit...

hola!!

No ser de què es parla...
i ueno felicitats atressades!!

BONES VACANCES!


*maRta*SellaBona*

Shaq ha dit...

Soc en Pere
Eii josep felicitat atrasades xd

No ho se ven be.
Potser men vaig un mica del tema
He trobat que era "El conde de floriblanca"

Bueno que passis unes bones vacances.

vilanovaa ha dit...

Holaa Josep!

A mi em sembla que és la PEPA, constitució de 1812

que vagi tot molt bé!


CRISTINA VILANOVA

deLiaa! ha dit...

josep!
FELICITAATS! una mica atrassada osé pero he estat fora pertant no he pogot fer-ho abans.
Aquest trimestre he decidit participar a tots els enigmes, i sobre aquest, no l'he trobat, però com que vas di qe lo important era paricipar dons aquí ho tens.
un petó i un abraçada i espero qye acabis de passar unes bones vacances.
DELIA

david leon ha dit...

bness josep!!!!

esperot que et vagin bé les vacances jeje

bueno que sobre l'enigma no sé qui és però em sembla que el quadre

es diu alegoría de la indústria

lo altre no ho se que és



a per cert AMUNT VALÈNCIA!!! jeje

dw

Unknown ha dit...

Com que dempa és el meu sant, aprofitaré la festa per dir que busquem té molt a veure amb Sant Josep i els seus sinonims. La seva vida útil va ser molt curta i dividida en tres períodes. De totes maneres és la més llarga de tota la seva familia. Es troba inspirada amb les seves cosines la francesa i l'americana. Goya en va pintar un quadre "Alegoria de..." I si ho voleu resoldre el sufragi censitai i el sufragi universal cal conèixer i tenir en compte.

Alberto MArtinez

Felicitat josep encara que una mica tart. Tu no em vas felicitar :(

Maryam ha dit...

HOla josep

doncs ho e estat buscan i no ho e trobat.

F e l i z i t a t s per atrasat però esqe tu vaig voler enviar el dia del pare pero com que nose que li pasa a la meva contraseña.. que no em deixa entrar.. aviam si tu puc enviar.. sino pues nze..

weno josep un petò

by:maryam

cOtO14 ha dit...

Bones Josep!

Mira la veritat és que he estat buscan aquets dies i només he trobat alguna cosa del quadre de Goya. Doncs res aquesta vegada només participo!!!

fins demà!!

Xavi Coto

Joan ha dit...

jo Josep crec que es algo relacionat amb socrates.

ariadna ha dit...

Hola Josep, sóc l'Ariadna;
crec que la resposta és:
La Pepa;
(constitució espanyola de 1812)

Unknown ha dit...

hola josep que tal la setmana santa??? doncs jo crec que es "DEU" mmm el seu pare es deia josep jajaja ho sento per mi curta resposta es que com tu saps el meu cap no dona res mes

molts petons
antonella

Raquel ha dit...

JoSeeeeeeeeeeP xD
estic a clase amb tu i te dit per fer l'enigma però esque no en tinc nideia almenys mi pasu que es lu que conta nO?
un petò =)=)=)

.Raquel.

mario flores ha dit...

hola josep soc em mario
felicitats
ho sento pero a mi el engma no em surt.
fins dema.

Mariona ha dit...

Hola Josep!
Espero no ser la última i que encara tingui possibilitats... És que he estat a Maçanet i no tenia internet... La meva resposta és:

La Constitució Espanyol de 1812

Fins demà

Mariona

Ana ha dit...

contesto molt tard perque no tenia internet...
pot ser:

"José Bonaparte" també anomenat " Pepe Botella"

¿?¿?¿?


fins demaaa


Ana de Pablo

Unknown ha dit...

Hola Josep!

Crec que el nom és REVOLUCIÓ BURGESA.

Apa adeu, fins demà!

Bona nit!

Javi

claudia ha dit...

Alegoría de la Constitución de 1812
és el quadre de Goya, quadre en que Goya posa totes les seves esperances en la COnstitució de Cadiz vulgarment dita la PEPA, però el rei Fernando VII no la va aplica i va ser promulgada fins el 19 de març del 1812 el dia de la festivitat de Sant Josep

miki ha dit...

Joosep!

jo no començo gaire bé amb els enigmes perqué no en tinc n'hi idea de qui pot ser.

És bromaa jajaja és la constitución de Cadiz esperu que estigui bé.

vinga ens veiem demà

miKi.

carleta ha dit...

viva la pepa la constitució de 1812 de Cádiz.

carla

felicitats josep!!!